11. aprillil toimus Roosna-Alliku Põhikoolis lõimingupäev, mille fookuses olid õpioskused – oskused, mis toetavad õppijat nii kooliteel kui ka päriselus. Päeva eesmärk oli suunata õpilasi arendama koostööd, iseseisvust, keskendumist, ülesannetest arusaamist ning eluks vajalikke praktilisi oskusi. Tegevused toimusid 2. ja 3. tunni ajal ning olid kohandatud iga kooliastme jaoks eraldi.
1.-3. klassi õpilasi ootas ees „nipiga“ juhend – selles oli kirjas kümme erinevat ülesannet, kuid ainult need, kes lugesid juhendi lõpuni, said teada, et täita tuli nendest vaid kahte ülesannet. Õpetajad soovivad eraldi esile tõsta Madist ja Emily-Eliiset, kes lugesid juhendit kõige hoolikamalt.
Edasi said õpilased proovida voltimist juhendite järgi ja harjutasid kingapaelte sidumist nn “2 sekundi meetodil”.
4.-6. klassi õpilased jaotati kolmeliikmelistesse meeskondadesse ning neid ootas ees 13 mitmekesist ülesannet erinevates õppeainetes. Näiteks tuli luua kaheksarealine kevadeluuletus, kasutades etteantud sõnu, määrata kirjandusteoste autorid, koostada poe sooduspakkumiste lehe põhjal päevamenüü, mille eelarve ei ületaks 10 eurot, ning arutleda, kuidas raha säästa.
Lisaks tuli kasutada kompassi, määrata taimi, lahendada loogika- ja matemaatikaülesandeid ning mõelda ja tegutseda koos. Kõik ülesanded nõudsid nii loovust, nutikust kui ka oskust omavahel suhelda ja lahendusi otsida.
7.-9. klassi õpilastele esitati väljakutse inglise keeles – nad pidid tõlkima ingliskeelse juhendi ja seejärel selle järgi ise kristalli valmistama. Protsess nõudis tähelepanelikkust, loogilist mõtlemist ja kannatlikkust. Õpetajad soovivad tunnustada 7. klassi Kennethit, kes paistis silma oma põhjalikkusega juhendi lugemisel.
Mida lõimingupäev meile õpetas?
Päeva jooksul märkasime, kui oluline on õpetada lastele juhenditest arusaamist, keskendumist ja mitte liiga kiiret alla andmist. Paljudele õpilastele valmistas raskusi ülesande lõpuni lugemine või juhendist sisulise info leidmine. Samas nägime ka rõõmu, kui ülesanded said edukalt täidetud ja õpilased kogesid “ahhaa!” hetki.
Õpioskused ei arene iseenesest – neid tuleb teadlikult harjutada ja toetada. Meie kooli eesmärk on pakkuda lastele keskkond, kus nad saavad turvaliselt proovida, eksida, katsetada ja õppida. Lõimingupäev näitas, et õigete tegevuste ja toetava juhendamise abil on iga õpilane võimeline kasvama teadlikumaks, nutikamaks ja iseseisvamaks õppijaks.